Saturday 14 June 2014

Vitamin C

Salam,

Disini iolls nak share sikit supplemen apa yang iolls ambil untuk kecantikan dalaman. Vitamin C :) Mungkin ramai yang sudah tahu tentang keberkesanan supplemen ni. Dan kebanyakan yang tanya iolls supplemen tu apa? Supplemen tu macam pil untuk ditelan kira macam ubat la gitu. 


Dulu masa zaman sekolah takde la kisah sangat pasal produk or supplemen bagai ni. Maybe sebab nak beli pun takde duit dan takut nak mencuba sebarangan produk. Tapi akhirnya sedar diri sebab penjagaan dalaman pun penting and umur pula makin bertambah. Macam orang kata mencegah lebih baik dari merawat kan kan? So ioll sedaya upaya mencari supplemen yang terbaik dan selamat kandungannya. 



Pernah sekali tu lecturer tanya "kenapa muka awak berseri-seri macam nak bertunang ni. Awak dah nak bertunang ke?" haha iolls hanya mampu senyum je. Yelah dulu kulit kusam *kulit tak makeup and bertompok-bertompok tak berseri sampai nak keluar pun tiada keyakinan diri and dalam poket kena sentiasa ada compact powder. Terutama sekali bila kelas dari pagi sampai ke petang.



Mesti uolls dah tahu akan keupayaan vitamin C dalam proses mencantikkan kulit disamping mencerahkan kulit secara semulajadi. Selain itu, ia juga dapat melindungi kulit daripada pigmentasi dan penuaan suria yang bahaya.
Okay meh sini kita tengok sikit apa yang BEST sangat pasal vitamin C ni :
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.







1 tablet vitamin c = 7 biji buah sunquick



Selain itu ia juga dapat menghilangkan parut jerawat yang degil. Tapi ingat kesan dia mungkin dalam sebulan ke dua bulan tau. Disamping itu, ia juga dapat mencantikkan kulit secara semulajadi, mengecutkan jerawat dan kulit akan kelihatan berseri-seri awet muda. Ia juga dapat mengatasi masalah bibir dan kulit kering terutama sekali dalam keadaan negara kita yang beriklim panas. Sinaran UV amat berbahaya kerana boleh menyebabkan kanser kulit. Ia dapat membantu melembabkan kulit dan menegangkan kulit.


Selain mengamalkan esther skincare yang best tu. Kita juga kenalah menjaga kecantikan dari dalam. Sebenarnya yang tu paling penting sebab nak bagi kulit lagi cantik dan tegang. Yela kadang-kadang uolls ni mesti ada satu dua parut jerawat yang degil tu kan. 






Camera blackberry bold 5 still guna even dah season haha *konpem takde filter uolls!



Pipiku yang sebakul, tataplah sampai muntah kahkahkah XD


Follow instagram and and wechat: @ainnnsyuhadah
Facebook url : SyuhadahAin


Oh ye, iolls ada juga jual vitamin C ni. Anything uolls can contact through wechat or email ain_azlan33@yahoo.com

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home